Geri

IBU ve Tanınırlık

IBU’da Eğitim

Üniversitemizde eğitim verilen tüm programlarımız Kuzey Makedonya Hükümeti tarafından akredite edilmiştir.

Evet, Üniversitemizden almış olduğunuz diploma uluslararası tanınırlığa sahiptir.

Üniversitemizin tüm bölümlerinde derse %70 oranında katılım zorunluluğu vardır.

Uluslararası Balkan Üniversitesindeki tüm eğitim düzeyindeki (lisans, yüksek lisans, doktora) eitim dili İngilizce’dir. Hemşirelik ve Ebelik programlarını içeren Sağlık Meslek Yüksekokulu bölümleri dışında eğitim dili Makedon dilinde de düzenlenebilmektedir.

Her öğrencimiz düzenli olarak dönem başına minimum 30 AKTS’yi (Akademik yıl başına en fazla 60 AKTS) tamamlayacak şekilde ders seçimini yapabilmektedir. Dönem başına öğrenci en fazla 45 AKTS tamamlayacak şekilde ders seçimi yapabilmektedir. Öğrenci bir önceki dönemde başarısız olmuş veya eksik kalan derslerini öncelikle seçmek durumumdadır.

Genel not ortalaması 8,5 ve üzeri olan öğrenciler Çift Diploma programına ücretsiz bir şekilde başvurabilirler. Öğrenciler aşağıdaki bölümlerde çift diploma programına başvuramamaktadır;

Diş Hekimliği, Bilgisayar Mühendisliği, Hukuk, Mİmarlık ve Sağlık Meslek Yüksekokulu Programaları.

Ara sınav ve final sınavından başarısız olan veya bu sınavlara giremeyen öğrencilerin, tüm materyalleri kapsayan asgari devam koşullarını sağlaması şartı ile bütünleme sınavına girebilirler.

IBU’da Uzaktan Eğitim

Kayıt Süreçleri ve Kayıt Şartları

Hayır. Üniversitemizde tüm eğitim düzeylerinde (lisans, yüksek lisans ve doktora) eğitimi yüzyüze vermektedir. Uzaktan eğitim imkanı yoktur.

Yatay Geçiş ve Transfer Öğrencilik

Evet. Üniversitemize yatay geçiş yapmak isteyen adayların gerekli olan tüm ders içeriklerini, ders not durumunu gösteren transkriptlerini İngilizceye çevrilmiş olarak tarafımıza sunmaları gerekmektedir.

Türkiye’den transfer olan öğrencilerin en fazla 60 krediye kadar olan dersleri sayılacaktır.
Süreç YÖK kurallarına tabi olarak ilerletilmektedir ve geçiş yapıldıktan sonra Üniversitemizde minimim 3,5-4,5 yıllık eğitim alınması gerekmektedir.

Yüksek Öğrenim Kurumunun kurallarına göre Adalet mezunları Hukuk Fakültesine yatay geçiş yapamıyor. Hukuk Fakültesinde okumak isteyen aday öğrencilerin eğitimlerine birinci sınıftan başlamaları gerekmektedir. Kredi sayımı yapılmayacaktır.

Lisans programlarımıza başvurabilmeniz için lise eğitiminizi başarılı bir şekilde tamamlamış olmanız ve orijinal lise diplomasına sahip olmanız gerekmektedir.

Öğrenci hello sistemi üzerinden kayıt dondurma hakkına sahiptir. Kayıt dönemlerinde sistemlerine girip dondurma işlemini gerçekleştirebilirler.

Öğreniminizi sonlandırma talebinizi Öğrenci İşleri’ne e-mail yoluyla bildirerek kaydınızı iptal edebilirsiniz. Her iki tarafında bu işlem için yapması gereken idari adımlar size mail olarak aktarılacaktır.

Diploma ve Mezuniyet

Burslar ve İndirimler

Program Sonuçlarının Tamamlanması: Tüm ders sonuçlarınızın sisteme girildiğinden emin olun. Bölümünüz için gereken maksimum AKTS'yi (180/240/300) biriktirmiş olmanız gerekir.
Mezuniyet Belgeleri Başvurusu: Yukarıdaki tüm koşullar yerine getirildikten sonra Hello sistemindeki profiliniz üzerinden Mezuniyet Belgeleriniz için başvuruda bulunabilirsiniz!
AKTS'nin Dekan Tarafından Onaylanması: AKTS'nizin Dekan tarafından onaylanması gerekmektedir. AKTS onay kriterleri bölüm düzeyinde belirlenecektir. Kriterler karşılanmazsa belge başvurusu yapmanız engellenir.
Öğrenci Muhasebe Ofisi'nden Onay: Öğrenci Muhasebe Ofisi, herhangi bir borcunuzun olup olmadığını kontrol edecek ve onaylayacaktır. Borcu olan öğrencilerin belge başvurusu yapması engellenecek.
Mezuniyet Belgelerinin Ödemesi: Gereksinimler tamamlandıktan sonra mezuniyet belgeleri için fatura düzenlenecektir. Ödemenin yapılması gerekmektedir. Ödeme yapılmaması mezuniyet belgelerine başvurunun engellenmesiyle sonuçlanacaktır.
Komisyon İncelemesi: Talebiniz, talebin kontrol edilmesi ve onaylanmasından sorumlu olan komisyona iletilecektir.
Öğrenci İşleri Ofisi (SAO) İşlemleri: Mezuniyet belgelerinin hazırlanması için yalnızca onaylanan talepler Öğrenci İşleri Ofisine iletilecektir.
Belge Dağıtımı: Belgeleriniz hazır olduğunda SAO, bunları almanız için size bildirimde bulunacaktır.

Bu süreç şu anlama geliyor. Yabancı diplomanın Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından kabul edilmesi ve kararname ile öğrencinin Kuzey Makedonya üniversitesinde yasalara uygun olarak özgür ve yasal olarak eğitim görmesi.
• Apostil damgalı orijinal Diploma
• Kaşe ve imzalı orijinal transkript
• Vatandaşlık belgesi
•Doğum belgesi

Öğrenci, Makedonya oturma izni kartını aldıktan sonra öğrenci dosyası için kendi ülkesinin büyükelçiliğine başvuruda bulunmalıdır. Bu sadece Türkiye Cumhuriyeti'nden gelen öğrenciler için geçerlidir ve belgeler şunlardır:
• Mezuniyet belgesi ( e – devlet )
• Makedon ve Türk kimlik kartlarının kopyası
• Öğrenci Sertifikası
• Okul tanıma belgesi ( e – devlet )

Uluslararası Balkan Üniversitesinin Türkiye’den gelen öğrenciler için burs imkanları hakkındaki ayrıntılı bilgilere balkan.edu.tr/burslar-ve-indirimler adresi üzerinden ulaşılabilirsiniz.

Üniversitemize kayıt yaptıran kardeş olan öğrencilere %5 kardeş indirimimiz mevcuttur. IBU’dan mezun olup yüksek lisansa kayıt yaptıran öğrencilerimize öğrenim ücreti 1500 euro olacaktır.

ÖSYM ile üniversitemizi kazanmış olan öğrencilerimizin burs oranları %25 ve %50 olmaktadır. Bu burs öğrenci eğitimini bitirene kadar geçerli olacaktır.

Türkiyeden gelen öğrencilerin YKS başarı sıralamasına göre elde edebilecekleri burs imkanı vardır.
İlk 10.000’e girenler %100,
10.000-20.000 %80,
20.000-50.000 %70,
50.000-75.000 %60,
75.000-100.000 %50 burs oranı elde edecektir.

Kuzey Makedonya’da Oturum İzni ve Hukuk İşleri

Ödeme ve Muhasebe Süreçleri

Oturum izni belgeleri öğrencilerin kendi ülkelerinden getirdikleri belgeler ve Kuzey Makedonya'dan aldıkları belgeler olmak üzere ikiye ayrılır.

PASAPORT
Öğrencinin 15 aydan uzun geçerli bir pasaporta sahip olması ve pasaportun bordo pasaport olması gerekmektedir.
SABIKA KAYDI
Öğrencinin kendi ülkesinden sabıka kaydı alması gerekecek, bazı ülkelerde birden fazla sabıka kaydı türü mevcut olup, belgenin kaşe, imza ve apostilli olması gerekmektedir.
SAĞLIK SİGORTASI
Öğrencinin kendi ülkesinden sağlık sigortası yaptırması ve kaşeli ve imzalı sağlık sigortası belgesi alması gerekecektir. Kendi ülkelerinden sağlık sigortası bulunmayanlar özel sağlık sigortasına başvurabilirler.
KUZEY MAKEDONYA'DAN Alınacak Belgeler
•Beyaz kart
Öğrenci Kuzey Makedonya'ya girer girmez 48 saat içinde polis karakolundan BEYAZ KART almak zorundadır.
•Kira kontratı (Noter tasdikli ve 1 yıldan az olmamak şartı ile)

Öğrenci, oturum izninin sona ermesinden 30 gün önce ve bitiminden 15 gün sonra oturum izninin devamı için başvuruda bulunabilir. Belgeler şunlardır:
• Pasaport
Makedon dilinde noter tasdikli kopyası ve tercümesi
• Sabıka kaydı
Kuzey Makedonya Adalet Sarayı’ndan olmalı
• Sağlık Sigortası
Devlet sağlık sigortası olmalı, özel sağlık sigortası olamaz
• Kira kontratı
Noter tasdikli ve bir veya daha fazla yıllık olması gerekmektedir.
• Oturma izni kartının kopyası
• Banka/Kredi kartının kopyası
• Oturma izni için Öğrenci Belgesi

Öğrencinin Makedon mahkemesinden alması gereken iki tür sabıka kaydı vardır. Her ikisini de alabilmek için öğrencinin kişisel bilgilerini içeren dört form doldurması ve eski Makedon kimlik kartıyla Makedonya Ceza Mahkemesi'ne başvurması gerekmektedir.

• Oturma iznimin devamı için devlet sağlık sigortam yoksa ne olur?
Öğrenci kendi ülkesinden devlet sağlık sigortasına sahip değilse Kuzey Makedonya'da devlet sağlık sigortası yaptırabilir. Öğrenci belgesi ve Makedon kimlik fotokopisini alıp onlarla birlikte Makedonya sağlık kurumuna başvuruda bulunmak zorundadır. Başvuru sonrasında her ay sağlık sigortası ücretini ödemeleri gerekmektedir.

Kuzey Makedonya'da oturma izni alabilmek için yukarıda sayılan tüm belgelerin İçişleri Bakanlığı'na götürülmesi ve onay alındıktan sonra öğrencinin fotoğrafının çekilmesi gerekmektedir. Sonrasında 3 hafta içerisinde kimliklerini alabilirler. Öğrenci 90 gün içerisinde kimlik kartını almak ZORUNDADIR.

Erkek öğrenciler öğrenci dosyasını açtıktan sonra elçilikten askerlik tecil edebilirler. Bunu Türkiye'ye gitmeden önce yapmaları gerekiyor.

Belge kaşeli ve imzalı orijinal formda olmalı ve onay için Kuzey Makedonya hukuk mahkemesine götürülmelidir.

Hastanelerimizde her öğrenci muayene olabilir ama ücretini ödemek zorundadır. Ne yazık ki sağlık sigortaları, eyaletler arası ikili anlaşma olsa bile hastanelerde her türlü kontrolü ücretsiz olarak sağlayamıyor. Öte yandan daha büyük veya ağır vakalarda ikili anlaşma olması durumunda sağlık sigortaları bunu karşılayabilir. Ya da bir öğrenci sadece tamamen kapsanmak üzere özel sağlık sigortasına sahip olabilir.

Öğrenci gerekli belgeleri büyükelçilikten temin edebilir, büyükelçiliğin web sitesi üzerinden randevu alması gerekir, daha sonra öğrenci ihtiyaç duyduğu her türlü belgeyi alabilir.

Herhangi bir yabancı kişi pasaportuyla Kuzey Makedonya'da araç satın alabilir, ancak bunu tescil ettirmek için geçerli bir oturma iznine sahip olması gerekir. İkamet izni kartını aldıktan sonra öncelikle aracı sigortalattırmalı, daha sonra ise kararname/kimlik kartı ile aracı İçişleri Bakanlığı'na kendi adına tescil ettirebilirler.

Erasmus+ Personel Öğretme ve Yetiştirme Hareketliliği Programı Hakkında

Tam zamanlı çalışma sözleşmesine sahip tüm IBU Personeli programa katılabilir. Tüm personel Personel Eğitim Hareketliliği programından faydalanabilirken, sadece akademik personel Personel Ders Verme Hareketliliği programından yararlanabilir.

Personel, Erasmus+ hareketliliğini İBU'nun Kurumlararası Anlaşması olan herhangi bir üniversitede gerçekleştirebilir. Anlaşmaların listesine şu adresten ulaşabilirsiniz: https://iro.ibu.edu.mk/erasmus-agreements/. Erasmus+ hareketliliğinin süresi 5 iş günüdür (seyahat günleri hariç). Personelin Uluslararası Kredi Hareketliliğine başvurması durumunda, personel iç çağrının yapıldığı üniversiteye başvuru yapar. Süresi de 5 iş günüdür.

Personel, IBU web sitesi ve sosyal medyadaki güncellemeleri düzenli olarak takip etmelidir. Başvuru Çağrısı açıklandığında aday, programa Hello! Sistem aracılığıyla başvurabilir. Modüller. Daha fazla bilgi için lütfen personel hareketliliği bağlantısını ziyaret edin veya iro@ibu.edu.mk adresinden Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişime geçin.

Hibeyle ilgili bilgi için lütfen şu adresi ziyaret edin

Erasmus+ hibesi, Erasmus+ hareketliliğine gitmeden önce personelin banka hesabına aktarılır. Ancak Erasmus+ hareketliliği, personelin Uluslararası İlişkiler Ofisi'ne Katılım Sertifikası getirmesi halinde resmi olarak geçerlilik kazanır.

Seçimin ardından personel Uluslararası İlişkiler Ofisi ile koordineli olarak Öğretme/Öğrenim Hareketliliği Sözleşmesini hazırlar ve imzalar. Bu belge daha sonra imzalanmak üzere ev sahibi kuruma gönderilir.

Bu bilgi, ülkenin mevzuatına bağlı olduğundan ev sahibi üniversite tarafından da sağlanmalıdır. Ayrıca personelin (gerekirse) söz konusu ülkenin ilgili büyükelçilikleri/konsoloslukları ile iletişime geçerek vize/izin başvuruları için gerekli belgeleri almaları gerekmektedir.

Öğrenci gerekli belgeleri büyükelçilikten temin edebilir, büyükelçiliğin web sitesi üzerinden randevu alması gerekir, daha sonra öğrenci ihtiyaç duyduğu her türlü belgeyi alabilir.

Erasmus+ hareketliliğinden döndükten sonra personel, Katılım Sertifikasını (hareketliliğin başlangıç ve bitiş tarihini içeren) ibraz etmeli ve e-posta adresine gönderilecek olan Erasmus+ Katılımcı Raporunu doldurmalıdır.

Ödeme yapabilmek için üç seçenek bulunmaktadır. İnternet üzerinden, kampüsten kredi kartı ile veya banka havalesi ile ödeme yapabilirsiniz. Ofisimizde nakit para kabul etmiyoruz.
Çevrimiçi ödeme yapmak için hptts://hello.ibu.edu.mk/pay adresini ziyaret edebilirsiniz.
Banka havalesi yoluyla ödeme yapmak için banka hesap bilgilerimiz aşağıdadır;

Kuzey Makedonya'da İkamet Edenler İçin:
Banka hesabı bilgileri:
Alıcı Adı: ÖZEL MEGUNARODEN BALKANSKI UNIVERZITET,
Alıcı Banka Adı: HALKBANK AD, KUZEY MAKEDONYA
Alıcı Banka hesabı: 2 7 0 0 6 4 2 6 8 7 5 0 1 7 9

Uluslararası Öğrenciler (Türkiye’den Gelenler) için:
Banka hesabı bilgileri:
Alıcı Adı: ÖZEL MEGUNARODEN BALKANSKI UNIVERZITET
Adres: UL. SAMOİLOVA BR. 10, ÜSKÜP/KUZEY MAKEDONYA
Alıcı Banka Adı: HALKBANK AD, KUZEY MAKEDONYA
Alıcı IBAN'ı: MK07270701000682116;
SWIFT: EXPCMK22

Sadece Balkan ülkelerinden gelen öğrenciler için 4 taksit seçeneği bulunmaktadır.

Uluslararası öğrenciler için oturum izni ücreti 500 eurodur. Bu hizmet üniversitemiz tarafından öğrencilerimize yalnızca ilk sene verilmektedir. Sonraki senelerde öğrenci kendisi oturum iznini uzatmak için başvuruda bulunmalıdır.

Öğreniminizi bırakmak istediğiniz halde üniversiteye borcunuz varsa acc@ibu.edu.mk ile iletişime geçmelisiniz. Devam ettiğiniz döneme ait kalan borcunuzun tamamlanması gerekmektedir. ELS öğrencisiyseniz, ELS okulu ücretinin tamamını ödemeniz gerekir.

Web sitemizde zaten yayınlanmış bir Geri Ödeme Politikamız var. Ancak cevapları netleştirmek için lütfen acc@ibu.edu.mk adresine mail atınız. Ekstra ödemelerde %100 geri ödeme yapılır.

Erasmus ve Uluslarası Öğrenim Hareketliliği

IBU'da 2. 3. ve 4. sınıfa kayıtlı tüm öğrenciler Erasmus+ programına başvuru yapma hakkına sahiptir. 1. sınıftan itibaren öğrenciler 2. yıl için Erasmus+'a başvurabilirler. 4.sınıf öğrencileri ise kendi programlarına katılabilir ancak yurt dışındaki bitirme projelerine kayıt yaptıramazlar. 3. ve 4. sınıf öğrencilerine avantaj sağlanmaktadır.

Öğrenciler Erasmus+ hareketliliğini İBU'nun Kurumlar arası Anlaşması olan herhangi bir üniversitede gerçekleştirebilirler. Anlaşmaların listesine şu adresten ulaşabilirsiniz: https://iro.ibu.edu.mk/erasmus-agreements/. Erasmus+ hareketliliğinin süresi 1 öğrenim dönemi için en fazla 12 ay olabilir. İBU öğrencileri en fazla 2 dönem Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği veya 1 dönem Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği ve 1 Erasmus+ Staj Hareketliliğinden yararlanabilirler.

Erasmus+ programına göre yurtdışında alınan AKTS kredileri otomatik olarak İBU'ya aktarılır. Ancak geçilen tüm derslerin AKTS'leri ve notlarıyla birlikte kabul edilebilmesi için, tüm AKTS'lerin buna göre tanınması için öğrencinin IBU ders koordinatöründen önceden onay alması gerekir.

Erasmus+ programı öğrencilere hibe şeklinde maddi katkı sağlar. Hibe, kalınan ülkeye bağlı olarak 540-600 Euro arasında değişmektedir.

Hayır, Erasmus+ programına katılan öğrenciler misafir oldukları üniversiteye herhangi bir ücret ödemezler. Öğrencinin bir çeşit sigorta alması, bazı dil kurslarına katılması veya Erasmus+ programı kapsamında olmayan herhangi bir faaliyetin parçası olması durumunda bazı gönüllü ücretler geçerli olabilir. Ancak öğrencinin söz konusu yarıyıl için IBU'ya karşı tüm mali yükümlülüklerini yerine getirmesi gerekir.

Öğrenci İBU web sitesi ve sosyal medyadaki güncellemeleri düzenli olarak takip etmelidir. Başvuru Çağrısı açıklandığında öğrenci yönergeyi dikkatlice okuyarak programa başvurabilir. Daha fazla bilgi için öğrenci iro.outgoing@ibu.edu.mk adresinden Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişime geçebilir. Erasmus+ Öğrenim Hareketliliği başvuruları Hello sistemi aracılığıyla dijital olarak yapılır.

Erasmus hibeleri kalınacak ülkeye bağlı olarak 540-600 Euro arasında değişmektedir. 1. grup ülkeler (Danimarka, Finlandiya, İzlanda, İrlanda, Lüksemburg, İsveç, İngiltere, Lihtenştayn ve Norveç) ve 2. grup ülkeler (Avusturya, Belçika, Almanya, Fransa, İtalya, Yunanistan, İspanya, Kıbrıs, Hollanda, Malta ve Portekiz), öğrencilere aylık 600 EUR tutarında hibe verilecektir. 3. grup ülkeler için (Bulgaristan, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Letonya, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Slovakya, Slovenya, Türkiye ve Sırbistan) öğrencilere aylık 540 Euro hibe verilecektir. Hibenin kesin miktarı, ev sahibi üniversitenin davet mektubunda yazan tarihler esas alınarak AB Faydalanıcı Modülü aracılığıyla hesaplanır.

Hibenin toplam tutarının ilk kısmı (%60) öğrenciye ayrılmadan önce, ancak aşağıdaki yükümlülükleri tamamladıktan sonra ödenir: IBU - Uyumlu Kurs Listesi (CCL), Öğrenim Anlaşması (LA)/ Çevrimiçi tarafından doldurulmuş belgeler Öğrenim Anlaşması (OLA) – tüm taraflarca imzalanmış, ev sahibi üniversiteden Davet Mektubu ve Çevrimiçi Dil Değerlendirmesi. Ayrıca hibe ancak öğrencinin üniversiteye karşı tüm mali yükümlülüklerini yerine getirdiğinde ödenecektir. Toplam hibenin ikinci kısmı (%40) öğrencinin gelmesi ve aşağıdaki belgelerin ibraz edilmesi üzerine öğrenciye ödenecektir: Orijinal Katılım Sertifikası, orijinal Transkript ve Erasmus+ Katılımcı Raporu.

Erasmus+ programına seçilen öğrencilerin aşağıdaki belgeleri ibraz etmeleri gerekmektedir: Uyumlu Ders Listesi (CCL), Öğrenim Anlaşması (LA)/ Çevrimiçi Öğrenim Anlaşması (OLA), Banka Hesabı fotokopisi, Pasaport Fotokopisi ve Online Dil Değerlendirme sertifikası. CCL kurs koordinatörü tarafından HELLO! Sistem üzerinden tamamlanmaktadır. LA/OLA, öğrenci tarafından https://learning-agreement.eu/ çevrimiçi AB platformu aracılığıyla CCL'de yazılan ve onaylanan derslere göre doldurulur. Banka Hesabı ve Pasaport Kopyası öğrencinin HELLO! Sisteminde bulunması gerekmektedir. Çevrimiçi Dil Değerlendirmesi için öğrenciye AB Akademisi web sitesinde nasıl profil oluşturulacağına ilişkin yönergeler gönderilecektir.

Öğrenci, gidilecek üniversiteye aday gösterilip kabul edildikten sonra, yurtdışında tamamlaması gereken belgelere ilişkin talimatları içeren bir e-posta alacaktır. Ev sahibi üniversitenin öğrenciye davet mektubu vermesi gerekmektedir.

Erasmus ders koordinatörleri öğrencilere IBU'daki eğitim programlarına göre atanır. Kurs koordinatörlerinin listesine buradan ulaşabilirsiniz: https://iro.ibu.edu.mk/erasmus-course-coordinators/. Koordinatör görevi; öğrencilere ders seçimi ile ilgili tavsiyelerde bulunmak, öğrenci için CCL'yi hazırlamak, LA'de değişiklik olması durumunda dersleri yeniden değerlendirmek, Uluslararası İlişkiler Ofisi ile birlikte dersleri ve notları onaylamak ve Öğrencinin hareketlilikten gelişinde sorumlu olmasıdır.

Öğrencilerin konaklamaları hakkında bilgi almak için ev sahibi üniversite ile doğrudan iletişime geçmeleri gerekmektedir. Üniversitenin yurt teklifinde bulunması durumunda öğrenci yurda başvurabilir. Öğrenci özel konutu tercih ederse, bunu kendi başına aramak zorunda kalacaktır. Aşağıdaki arama motoru kullanılabilir: https://erasmusplay.com/en/

Bu bilgi, ülkenin mevzuatına bağlı olduğundan ev sahibi üniversite tarafından sağlanmalıdır. Ayrıca öğrencilerin ilgili ülkenin büyükelçilikleri/konsoloslukları ile iletişime geçerek vize/izin başvuruları için gerekli belgeleri almaları gerekmektedir.

Öğrencilerin yurtdışında barınma veya diğer üniversite sorunlarıyla ilgili herhangi bir sorun yaşamaları durumunda, derhal gittikleri üniversitenin Uluslararası İlişkiler Ofisi ile iletişime geçmeleri gerekmektedir. Öğrencinin ders seçiminde herhangi bir sorun yaşaması durumunda öncelikle IBU ders koordinatörüne ve Uluslararası İlişkiler Ofisine danışması gerekmektedir.

Öğrencinin Erasmus+ hareketliliğinden döndükten sonra, misafir üniversiteden aldığı Katılım Sertifikasını (hareketliliğin başlangıç ve bitiş tarihini içeren) ve Transkriptini ibraz etmesi gerekmektedir. Ayrıca öğrenci, e-posta adresine gönderilecek olan Erasmus+ Katılımcı Raporunu doldurmakla yükümlüdür. Tamamlanan belgelerle öğrenci, Erasmus+ hibesinin geri kalanını alacaktır.

Tüm IBU öğrencileri Erasmus+ Staj Hareketliliği programına başvuru yapma hakkına sahiptir. 4.sınıf öğrencileri de mezuniyet projelerinin savunması öncesinde programa katılabilirler. Stajın 6. yarıyıl müfredatlarının ayrılmaz bir parçası olması nedeniyle 3. sınıf öğrencilerine avantaj sağlanmaktadır.

Öğrenciler Erasmus+ Stajlarını aşağıdaki ülkelerden herhangi birinde yapabilirler: 27 AB Üyesi Ülke + İzlanda, Norveç, Sırbistan, Türkiye ve Lihtenştayn. Öğrencinin öğrenim programına uygun bir şirket/kurum bulması gerekmektedir. Bu tür fırsatları şu adreste arayabilirler: https://erasmusintern.org/ ancak bu veritabanıyla sınırlı değildir; Öğrencilerin bu fırsatı sunan ve öğrenciyi kabul eden herhangi bir şirketi seçmelerine izin verilir. Erasmus+ Staj Hareketliliği süresi en az 2 ay olmalı ve yaz döneminde en fazla 3+ ay olabilir. Hareketlilik, üniversitenin akademik takvimi ile çakışmamalı ve 30 Eylül tarihine kadar (IBU'da dönem başlangıcından önce) tamamlanmalıdır.