Gelecek İçin Mükemmellik

Geri

Yüksek Lisans Programlarına Başvuru ve Oturum İşlemleri

Başvuru Süreci

Aday öğrencilerin IBU macerası 2 farklı şekilde başlamaktadır. Aday öğrenciler her sene ÖSYM tercih kılavuzundan IBU’nun lisans bölümlerine merkezi yerleştirme sistemi ile kaydolabileceği gibi, öğrencilerin doğrudan kaydolma seçeneği de mevcuttur. Yeni öğrencilerin izleyeceği adımlar şunlardır;

1. Öğrenci öncelikle Hello Apply formu üzerinden ön kayıt formu doldurmalıdır (https://hello.ibu.edu.mk/apply)

2. Bu adımı doldurduktan tamamladıktan sonra öğrencinin formda belirttiği mail adresine öğrenci bilgi sistemimiz olan Hello System için kullanıcı maili ve şifresi gelir (https://hello.ibu.edu.mk/Account/)

3. Öğrenci mailine gönderilen “Hello System” kullanıcı maili ve şifresiyle kaydını tamamlamalıdır.

4. Başvuru tamamlandıktan sonra öğrenci sistemde çıkan adımları takip ederek istenilen evrakları 
Hello System” üzerinden yüklemelidir. İstenilen evraklar için ayrıca bkz. ( https://l24.im/OyTEu )

5. Evraklar Hello Systeme yüklendikten sonra son kontrol için üniversitemizin Türkiye ofisinin mail adresine” istanbul@ibu.edu.mk” gönderilmelidir.

6. Öğrenci bu adımları tamamladıktan sonra 150 Euro ön kayıt ücretini ve 500 Euro oturum izni işlemini
(sadece ilk sene için) aşağıda belirtilen adrese;

Banka Bilgileri

Privaten Megunarden Balkanski Univerzitet
Ul. Samoilova Br. 10, Skopje/North Macedonia

Alıcı Banka: HALKBANK AD, NORTH MACEDONIA

IBAN: MK07270701000682116

SWIFT: EXPCMK22

Doğrudan havale ile ödeme yapabilir veya okulumuzun online ödeme sisteminden “https://hello.ibu.edu.mk/Pay/hash3/ “ ödeme yapabilirsiniz
( ödeme yaparken kartınızın yurtdışı işlemlerine açık olduğundan emin olunuz)

 7- Ödeme dekontlarınızı veya Hello Pay ödeme onayının ekran görüntüsünü “acc.ibu.edu.mk” ve
“istanbul@ibu.edu.mk” adreslerini iletiniz.

 8- Son aşamada öğrenci topladığı ve onaylattığı evrakları dilerse kendi Kuzey Makedonya’ya götürebilir veya Türkiye Ofisine “ Merkezefendi Mahallesi Mevlana Caddesi Tercüman Sitesi A7 Blok Daire 18 34015 Zeytinburnu/İstanbul” kargolayabilirler.

Oturum Süreci / Evrakları

Yüksek Lisans Programlarına Kayıt için Gerekli Belgeler;
Yüksek lisans programlarına kayıt yaptırmak isteyen yabancı öğrencilerin aşağıdaki belgeleri hazırlaması gerekmektedir:

  1. Lisans Diploması (Apostilli)

    • Orijinal diploma apostil onayı almış olmalıdır.

    • Apostil mührü farklı bir kağıda yapılırsa geçersiz sayılır.

    • Diploma kayıp belgesi veya geçici mezuniyet belgesi kabul edilmemektedir.

  2. Transkript (Not Dökümü)

    • Lisans eğitimi süresince alınan tüm derslerin not dökümü veya diploma eki hazırlanmalıdır.

  3. Ders Planı Detayı

    • Akademik eğitim süresince alınan derslerin içeriği ve ders planı sunulmalıdır.

  4. Vekaletname (Apostilli)

    • Üniversitenin Hukuk İşleri Sorumlusu adına işlemleri yürütmesi için verilmelidir.

    • Örneği üniversite web sitesinde bulunabilir ve Türkiye’deki noterlerde düzenlenebilir

Oturum İzni için Gerekli Belgeler;

  1. Pasaport

    • En az 24 ay geçerli bordo pasaport. (Yeşil pasaport kabul edilmemektedir.)

  2. Çift Sorgulu Adli Sicil Kaydı (Apostilli)

    • Adliyeden alınacak çift sorgulu adli sicil kaydı, apostil onaylı olmalıdır.

  3. Sağlık Sigortası (Apostilli)

    • SGK provizyon belgesi veya özel sağlık sigortası gereklidir. SGK provizyon belgesi olmayan öğrencilerin özel sigorta yaptırması gerekmektedir.

  4. Taahhütname (Apostilli)

    • Veliler, öğrencinin Kuzey Makedonya’daki eğitim hayatı boyunca yapacağı harcamaları karşılayacaklarını noter onaylı belge ile taahhüt etmelidir. Maaş bordrosu bulunan öğrenciler noter onaylı maaş bordrosunu sunabilirler.

  5. Doğum Kayıt Örneği

    • Nüfus müdürlüklerinden temin edilebilir.

  6. Fotoğraf

    • 8 adet 3 x 3.5 cm boyutlarında, biyometrik olmayan fotoğraf gereklidir.

  7. Öğrenci Sözleşmesi

    • Okulun resmi ofisinden verilecek olan öğrenci sözleşmesinin aslı sunulmalıdır.

  8. Beyaz Kart

    • Kuzey Makedonya’ya giriş yaptıktan sonraki 48 saat içinde polis karakolundan beyaz kart alınmalıdır.

  9. Kira Kontratı veya Yurt Sözleşmesi

    • Noter tasdikli olmalı ve en az 1 yıllık geçerliliği olmalıdır.